Ce este platforma LinkedIn si la ce ma ajuta?
Agentia OneMedia X Group iti prezinta informatii utile despre LinkedIn si despre strategiile de promovare pe LinkedIn.
Ce este Social Media?
Desi multi dintre noi detinem cel putin un cont de Social Media, putini dintre noi sunt cei care au cautat sa descopere ce inseamna conceptul de social media.
Astfel ca, in articolul de fata vom discuta despre social media si vom aborda subiecte precum:
Termenul „Social Media” a fost folosit pentru prima data in anul 1994 intr-o agentie din Tokyo. De-a lungul timpului, atat numarul de platforme de Social Media, cat si numarul de utilizatori activi au crescut semnificativ, transformand acest canal de comunicare in unul dintre cele mai importante asseturi disponibile pe Internet.
Definitia oficiala a ceea ce inseamna Social Media spune ca:
Social Media defineste un grup de instrumente tehnologice (site-uri web, aplicatii) care functioneaza cu ajutorul unui terminal conectat la Internet (computer, laptop, tableta, smart phone).
Aceste instrumente au scopul de a facilita comunicarea dintre doi sau mai multi utilizatori (grupuri sociale), dar si crearea, distribuirea si schimbul de continut (text, foto, audio, video, prezentari multimedia, etc.).
Insa, Social Media inseamna si: bloguri, forumuri, retele sociale (Facebook, Instagram, TikTok, etc.), site-uri video (YouTube), site-uri de foto (Shutterstock, Pinterest, etc.), aplicatii mobile, servicii de mesagerie (WhatsApp, Facebook Messenger, Skype), jocuri online, Wikipedia, etc.
Ai o afacere online si vrei sa-ti cresti vizibilitatea in fata potentialilor clienti cu ajutorul platformelor de Social Media?
Cere o oferta personalizata din partea agentiei OneMedia X Group:
Prin definitie, toti cei care au un cont de Social Media si il utilizeaza se numesc utilizatori indiferent daca e un antreprenor, un specialist in Marketing Online sau prietenul tau cel mai bun.
In aceasta sectiune prin ”utilizator” ma refer la oamenii care folosesc Social Media cu scopul de a comunica si de a se conecta cu prietenii, pentru a posta noutati sau evenimente speciale din viata lor, pentru a fi parte din ceva, pentru a se relaxa sau pentru amuzament.
Ma refer la prietenii tai, parintii tai, rudele tale si la toti oamenii care doresc prin aceste platforme sa se deconecteze de la activitatile lor zilnice.
Acest tip de utilizator folosesc platformele de Social Media pentru a se conecta cu alte persoane, pentru a citi presa digitala, pentru a cauta informatiile de care au nevoie, pentru a se juca, pentru a citi ultimele stiri sau pentru a se amuza.
Social Media din perspectiva acestui tip de utilizator este consumata pentru entertainment. Este o forma de interactiune cu ceilalti si este o experienta care iti ofera sentimentul de integrare si conectare cu ceilalti oameni.
Insa, de platformele de Social Media se folosesc constant si specialistii in Marketing Online pentru a promova afacerile clientilor lor cu scopul de a genera mai multe vanzari.
Pentru acestia, Social Media este un job care le ofera o sursa de venit. Specialistul in Social Media Marketing, desi utilizeaza aceleasi platforme ca toti ceilalti oameni din jurul sau, specialistul se raporteaza la ea putin diferit, cu alti ochi.
El este responsabil sa optimizeze paginile de Social Media ale brandurilor pe care le promoveaza, se gandeste cand, cum si ce posteaza.
Un specialist in Social Media Marketing creeaza audiente personalizate pe care le targeteaza cu reclame contextuale, analizeaza activitatile competitorilor, seteaza bugetele de promovare pentru campaniile platite si pentru colaborarile cu influenceri.
Specialistul in Social Media Marketing pune la punct calendare de continut si strategii creative pentru a atrage atentia utilizatorilor (potentialilor clienti) catre afacerile pe care le promoveaza. In alte cuvinte, el faciliteaza conexiunea dintre brand-uri si oameni interesati sa achizitioneze.
Toate aceste motive au reusit in timp companiile sa investeasca in cresterea businessului prin strategii de Social Media Marketing. De aceea:
99% dintre clientii agentiilor de Social Media Marketing au ca obiective vanzari, leaduri, conversii si profit.
Promovarea unei afaceri prin strategii de Social Media Marketing ajuta brandurile sa obtina mai multe vanzari, sa devina mai cunoscuti, sa fie mai vizibili decat competitorii si, pentru asta, ei sunt dispusi sa plateasca cat este nevoie.
Insa, pentru a putea promova o afacere cat mai eficient, specialistul va trebui sa stie si care sunt platformele cele mai importante, cui se adreseaza fiecare si cum pot fi utilizate pentru a creste o afacere.
Care sunt cele mai populare platforme de Social Media?
In prezent, cele mai populare platforme de Social Media sunt: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, LinkedIn, Snapchat, Pinterest si WhatsApp.
Beneficiile utilizarii platformelor de Social Media:
1. Satisface nevoia de conectare / socializare cu prietenii si familia. |
Oamenii sunt fiinte sociale si au nevoia fundamentala de a se conecta cu alte persoane. Social Media satisface aceasta nevoie chiar si cand oamenii sunt la distanta, fiind unul din principalele motive pentru care aceste platforme au devenit atat de populare.
Adesea oamenii nu percep o diferenta intre prietenii virtuali si prietenii reali, atata timp cat se simt sustinuti si apartin unei comunitati de indivizi similari.
Un studiu realizat de Sponcil si Gitimu a aratat ca:
- pentru 91,7% dintre studenti, principalul motiv al utilizarii acestor platforme este comunicarea cu familia si prietenii
- 50% dintre studenti comunica cu familia si prietenii in fiecare zi si 40% comunica cel putin cateva zile pe saptamana.
2. Faciliteaza comunicarea cu diferite brand-uri si companii. |
Se estimeaza ca aproape 100% dintre companiile mari (atat B2C, cat si B2B) utilizeaza cel putin o platforma de Social Media pentru a-si informa clientii, a colecta informatii, a primi feedback, pentru a oferi servicii post-vanzare sau consultanta si pentru a-si promova produsele sau serviciile.
Caracteristica cheie care face Social Media atat de relevanta pentru companii este faptul ca permite comunicarea bidirectionala intre companie si client.
Social Media poate fi privit ca un instrument eficient folosit de o companie pentru a se apropia de clientii sai.
3. Ajuta business-urile sa obtina mai multe vanzari. |
Platformele de Social Media au creat oportunitati noi pentru companii de a comunica cu clientii, cu alte companii si diferiti furnizori.
Social Media ajuta companiile sa genereze engagement si un grad mai ridicat de conexiune cu publicul tinta. Astfel, prin oferirea de continut valoros, oamenii devin atasati emotional si prind incredere in respectivul brand, ajutand ulterior la cresterea vanzarilor.
4. Ajuta la gasirea unui loc de munca. |
Prin intermediul platformelor de Social Media, cum ar fi LinkedIn, Facebook sau chiar si Instagram, angajatorii pot posta reclame pentru a atrage potentialii candidati care nu cauta in mod activ un loc de munca.
Decat sa foloseasca modalitatile traditionale de angajare a personalului cu interviuri si teste care sunt costisitoare si consumatoare de timp, angajarea prin aceste platforme ofera avantajul accesului gratuit la profilele oamenilor de care sunt interesati si a unui mijloc instantaneu de comunicare.
5 metode sa fii autentic in Social Media:
1. Scrie pentru publicului tau tinta. |
Pentru a mentine si a genera cat mai multi urmaritori este foarte important sa le oferi valoare, eventual prin texte de tipul ”cum sa..” care sa ofere o solutie la o anumita problema.
Este necesar sa le arati, sa ii educi, sa informezi si sa scrii in asa fel incat textul sa fie despre ei, nu despre tine.
Doar asa ei vor prinde incredere in brand-ul tau si ulterior vor cumpara de la tine. Ofera inainte sa te astepti sa primesti.
2. Posteaza doar ceea ce te face sa te simti confortabil si increzator sa discuti. |
Vorbeste despre lucrurile in care crezi si participa in conversatiile in care te simti confortabil. Nu te obliga nimeni contrariul.
Tu esti cel care detine controlul si cel mai bine este sa ramai in aria ta de expertiza pe care te simti cel mai stapan. Asa vei fi capabil sa oferi continut de calitate si valoare urmaritorilor tai.
3. Nu iti fa griji ca postezi prea mult. |
Consumatorul este cel in masura sa judece daca sunt prea multe informatii. Poti afla ce considera piata prin ascultarea ei.
Postezi si oferi informatie in mod gratuit, apoi astepti sa vezi ce se intoarce, asa ca nu are rost sa iti faci griji.
Tu faci ceea ce stii mai bine. Numai tu si piata poate decide ceea ce este prea mult.
4. Fii umil. |
Autenticitatea nu are nimic de-a face cu actiunile, are de-a face cu sursa de unde provine ea.
Fiind umil si lasand ego-ul la o parte, ai mai multe sanse sa obtii mai multi urmaritori pentru ca oferind informatii dintr-un loc umil, oamenii se vor simti mai atrasi de tine.
5. Fii tu insati. |
Iti va fi mai usor sa te exprimi si oamenii vor fi atrasi de autenticitatea care iese atunci cand esti tu insati, fara perdele.
Insa, pentru a avea rezultate vei avea nevoie sa inveti cum sa-ti comunici punctul de vedere si cum sa spui o poveste care sa atraga.
Cum spui o poveste prin Social Media Marketing?
Modul prin care iti construiesti afacerea si felul in care obtii un impact real este prin storrytelling.
Storrytelling-ul inseamna descrierea vie a ideilor, a credintelor, a experientelor personale si a lectiilor de viata sub forma unor povesti sau naratiuni care provoaca emotii si perspective puternice.
Povestirea ne ofera un sentiment de cultura, istorie si identitate personala. Aceasta transmite evenimente sau experiente personale, istorice sau culturale, astfel incat acestea devin experiente comune.
Povestirea schimba oamenii, transformandu-i in familii, grupuri, comunitati si chiar natiuni.
Asadar, pentru a spune o poveste grozava, primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa provoci o reactie, o emotie.
Este important sa te axezi pe modalitati de a spune o poveste captivanta care sa atraga atentia omului din momentul in care isi scoate telefonul din buzunar si incepe sa parcurga pagina de explore (feed-ul) unei platforme precum Facebook, Instagram sau TikTok.
Fie ca este o actiune sau o emotie, adevaratul test al povestii tale este cum te face sa te simti sau ce faci dupa ce ai consumat continutul.
La finalul zilei, nu este vorba daca cineva are timp pentru continutul tau sau nu, ci daca are vre-un interes pentru el.
Nu trebuie sa inventezi roata din nou. Spune lumii ce crezi tu ca se intampla. Descrie-ti propria calatorie, contureaza-ti viziunea si descrie propriile tale ganduri, idei, actiuni, castiguri, pierderi, anxietati si ambitii in mediul online.
Incepe prin a vorbi despre lucrurile care sunt cele mai importante pentru tine si fa orice pentru a incepe.
Pentru ca, in cele din urma, partea creativa (sau cat de „frumos” crede cineva ca este continutul tau) va fi in mare masura subiectiv. Ceea ce nu este subiectiv este faptul ca scoti mai mult continut si astfel ai mai multe sanse sa fii auzit.
Despre Social Media este important sa intelegi ca YouTube, Instagram, TikTok si Facebook sunt noile programe de divertisment la fel cum e Protv, Antena s.a.
Exceptie facand faptul ca acum, poti ajunge la sute de milioane sau miliarde de oameni in fiecare zi, fara a te chinui sa ajungi la televizor pe posturile mentionate anterior.
Orice continut si orice poveste poate functiona. Poate fi serioasa, sentimentala, amuzanta, trista, educativa, nostalgica. Oricum ar fi si oricum iti place, toate functioneaza!
Tine minte!
Intr-o mare de milioane de povesti, o poveste grozava te va face sa reactionezi cumva.
Asa ca ce mai astepti?