Close

Canale de marketing – ce inseamna BTL si ATL?

Chiar daca ai un buget de 1.000 euro sau de 100.000 euro pe luna, vei dori sa ai cele mai bune rezultate posibile si sa profiti la maximum de timpul pe care il investesti in campaniile tale de marketing.

Pana la urma, obiectivul pentru orice campanie de promovare este maximizarea ROI-ului obtinut.

Alegerea canalelor de marketing potrivite te va ajuta sa ai acel ROI. Dar de unde stii ce canale de marketing sunt cele mai potrivite pentru a profita la maxim de investitiile realizate in publicitate?

Daca nu stii sigur de unde sa incepi, te putem ajuta. In acest articol iti vom explica ce este un canal de marketing si care sunt tipurile de canale de comunicare in marketing.

De asemenea, ti-am pregatit si 3 recomandari de canale de marketing online pe care te poti axa in 2021 si cateva dintre cele mai bune practici pentru a profita la maxim de aceste canale.

Ce sunt canalele de marketing?

Canalele de marketing sunt platforme, instrumente si strategii pe care le poti folosi pentru a comunica cu potentialii clienti ai afacerii tale.

De exemplu, ai putea folosi Facebook Ads pentru a promovarea afacerii tale. Sau ai putea distribui pliante pentru a promova lansarea unui magazin fizic.

Exista nenumarate tipuri de canale de marketing in 2021. Cu toate acestea, in acest articol ne vom axa pe cele mai importante canale de marketing pentru promovarea unei afaceri.

In sfera agentiilor de comunicare si marketing sunt foarte utilizate doua acronime: ATL si BTL advertising. Acronimele ATL si BTL au aparut prin 1950 pentru a cataloga formele de promovare – ATL (Above The Line) si BTL (Below The Line).


Ce inseamna BTL si ATL?

In primul rand, hai sa vedem ce inseamna BTL Marketing:

  • BTL Marketing / Advertising se referea la publicitatea „sub linie”, adesea cunoscuta si sub denumirile de: promotie sub linie sau marketing sub linie. Marketingul BTL consta in activitatile publicitare axate catre grupuri de potentiali clienti ultra-targetati.

In cadrul campaniilor de BTL Marketing sunt utilizate canale de marketing „neconventionale” si se urmareste atingerea unei mase de oameni bine stabilita.

Campaniile de BTL Marketing dau dovada de foarte multa creativitate si obiectivul lor este sa convinga potentialii clienti sa interactioneze in mod direct cu brandul (produsul sau serviciul) promovat.

De asemenea, strategiile de BTL Marketing sunt cunoscute si sub numele de strategii de marketing direct, acestea fiind axate pe generarea de conversii.


Ce servicii ofera o agentie BTL?

  1. reclame outdoor (bannere stradale)
  2. direct mail marketing (mail-uri, sms-uri, etc.)
  3. sponsorizari (companii, evenimente, proiecte, ong-uri, etc.)
  4. activari de brand (interactiuni si experiente memorabile)
  5. marketing in magazine (in store marketing) si lista poate continua.

Acestea fiind spuse despre BTL Marketing, hai sa vedem ce inseamna ATL Marketing:

 

  • Prin intermediul campaniilor de ATL Marketing se urmareste propagarea unei informatii despre un brand catre potentialii clienti prin intermediul unor canale de marketing traditionale. Campaniile de ATL Marketing se adreseaza unui grup tinta foarte larg.

De aceea, in majoritatea campaniilor de ATL Marketing, obiectivele acestora consta in:

  1. brand awareness (cunoasterea brandului de catre potentiali clienti) si intarirea vizibilitatii acestuia in piata.
  2. informarea la mod general a publicului tinta despre anumite produse sau servicii.

ATL Marketingul este cunoscut si sub denumirile de: publicitate deasupra liniei, promovare peste linie, publicitate ATL sau marketing peste linie. Acest canal de comunicare in marketing consta in implementarea de activitati publicitare prin intermediul mijloacelor clasice pentru transmiterea informatiilor, precum:

 

  • presa scrisa, radio, televiziune, postere, flyere, brosuri, etc.

Avantajele serviciilor oferite de o agentie ATL:

 

  1. brandul beneficiaza de o vizibilitate mare (la nivel national sau international).
  2. potentialii clienti afla despre brandul / produsul / serviciul promovat.
  3. contribuie la construirea unui brand puternic in domeniul de activitate al afacerii promovate prin ATL Marketing.

Daca ai citit pana aici si inca nu esti sigur de unde sa incepi cu promovarea online sau offline a afacerii tale, hai sa-ti recomandam noi cateva idei.

 

I. Site-ul afacerii tale:

Unele afaceri nu se gandesc la site-ul lor ca la un canal de marketing, dar in realitate, acesta este cel mai important.

Potentialii clienti vor ajunge pe site-ul afacerii atunci cand sunt interesati sa afle mai multe despre afacere si daca nu pot gasi rapid raspunsurile la intrebarile lor, nu vor ramane suficient timp pe site pentru a-i putea converti in clienti.

Site-ul afacerii tale trebuie sa ofere potentialilor clienti o prima impresie buna si sa reprezinte in mod clar afacerea, brandul, produsele si serviciile promovate.

Unul dintre lucrurile pe care le poti face: efectueaza un audit al site-ului. Utilizeaza instrumente precum SEMrush sau ahrefs pentru a verifica performanta SEO a site-ului afacerii tale.

 

II. Content Marketing si SEO:

Marketingul prin continut este similar unui cont de economii. Pe masura ce timpul trece, vei obtine dobanda, acesta devenind si mai valoros pentru tine si afacerea ta.

Articolele publicate pe blogul site-ului pot oferi beneficii SEO pentru o perioada foarte lunga de timp, contribuind semnificativ la construirea relatiilor cu potentialii clienti si la generarea de lead-uri sau la imbunatatirea ratei de conversie.

De asemenea, cu ajutorul serviciilor oferite de o agentie de content marketing, blogul afacerii tale te va ajuta sa-ti construiesti autoritatea in domeniu, dar si sa ajungi la potentialii clienti in diferite etape ale traseului lor spre achizitie.

Insa, trebuie sa ti cont si de faptul ca o strategie eficienta de Content Marketing va avea nevoie si de servicii de optimizare SEO profesionale pentru a genera rezultatele dorite intr-un timp mult mai scurt.

 

III. Promovarea in Social Media:

Social Media a devenit un jucator important in lumea marketingului online. Potentialii clienti cauta in mod activ branduri care le plac sau care le starnesc interesul si un numar din ce in ce mai mare de utilizatori iau decizia de a cumpara dupa o analiza a prezentei din Social Media.

Retelele sociale ofera, de asemenea, oportunitati valoroase de construire a unei comunitati de followeri sau abonati. Ai nevoie de servicii de administrare sau promovare Social Media?

Exista un numar foarte mare de platforme de marketing online. De aceea, vanzarea omnichannel devine din ce in ce mai proeminenta si toate platformele sunt conectate intre ele.

Intre timp, canalele de mai sus sunt cele mai bune pe care te poti axa in 2021 pentru cresterea vizibilitatii online a afacerii tale.

Te-ai hotarat ce ai vrea sa faci pentru a-ti promova afacerea? Agentia OneMedia X Group ofera servicii de marketing online axate pe cresterea vizibilitatii business-ului in fata potentialilor clienti, la momentul potrivit si cu mesajul potrivit.

 

One Comment on “Canale de marketing – ce inseamna BTL si ATL?

[…] canale de marketing pot fi: owned (detinute), paid (platite) sau earned […]

Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *