Pentru a supravietui si a creste, afacerea ta are nevoie de clienti. Pentru a atrage clienti, trebuie sa-ti promovezi afacerea.
Pe vremuri bune, aceasta era o chestiune de a decide intre un pliant, o brosura, o carte postala sau un anunt in ziarul local. Dar in lumea digitala de astazi, posibilitătile sunt nesfarsite.
Deci, daca te straduiesti sa gasesti cele mai bune modalitati de a iti promova afacerea, afla ca nu esti singur si ai ajuns la articolul potrivit.
Asa ca, indiferent ce intrebari ai despre promovarea online a afacerii tale in online-ul romanesc, aici vei gasi informatii utile despre: ce este promovarea online si beneficiile acesteia pentru afacerea ta (sau mai bine zis: de ce ar trebui sa te promovezi online?).
Promovarea online reprezinta un proces complex prin intermediul caruia o afacere utilizeaza diferite platforme disponibile pe Internet pentru a se promova catre potentialii clienti.
Ce este promovarea online?
Promovarea online sau marketingul online sunt cunoscute si ca marketing digital sau marketing pe Internet.
Acest tip de promovare a unei afaceri consta in utilizarea internetului pentru a promova o afacere. Scopul final al promovarii online consta in a face oamenii constienti despre un brand prin intermediul internetului.
De asemenea, promovarea online a unei companii este esentiala pentru a creste vizibilitatea brandului la un cost rezonabil.
De ce este importanta promovarea online?
Promovarea online iti face afacerea vizibila pe Internet asa cum ar trebui sa fie vizibila in fata potentialilor clienti.
De asemenea, o afacere vizibila pe Internet, isi construieste o imagine foarte puternica in mintea clientilor.
Agentia OneMedia X Group iti prezinta in continuare o lista de 3 beneficii ale promovarii online pentru orice afacere:
- Promovarea online creste vizibilitatea si gradul de cunoastere al brandului de catre potentialii clienti ai unei afaceri.
- Companiile / afacerile care se promoveaza online pot ajunge mai usor la un public mai larg.
- Promovarea online a unui brand poate fi realizata la un cost relativ mai mic in comparatie cu promovarea prin intermediul reclamelor TV sau Outdoor.
De ce sa ma promovez online? 3 beneficii promovare online
Afacerile isi pot reduce costurile de promovare online prin automatizarea unora dintre aspectele promovarii online. Acest lucru inseamna ca mai putini oameni pot executa un plan de promovare pentru afacerea ta.
De asemenea, datorita tehnologiei disponibile online (Google Analytics, Google Tag Manager sau Google Search Console), rezultatele promovarii online pot fi masurate mult mai bine in comparatie cu metodele offline de promovare, cum ar fi panourile publicitare sau reclamele tiparite.
Un alt beneficiu al promovarii online pentru afacerile mici si startup-uri este reprezentat de faptul ca acestea pot beneficia de eficienta strategiilor de promovare online pentru a castiga clienti, fara a fi nevoite sa concureze cu companiile care au bugete semnificativ de mari pentru publicitatea online si offline.
Tinand cont de aspectele mentionate anterior, cel putin pentru mine, este clar faptul ca sunt multe companii care au nevoie de promovare online pentru a beneficia de avantajele promovarii online.
Cum iti promovezi afacerea online?
In lumea digitala actuala, sunt multe modalitati de promovare online pentru o afacere care doreste sa atraga mai multi clienti prin intermediul Internetului.
Acest aspect face ca foarte multi antreprenori aflati la inceput de drum in online sa se intrebe constant: “Cum imi promovez afacerea online?”.
Insa, raspunsul la aceasta intrebare variaza in functie de cateva aspecte, precum:
- Obiectivele campaniei de promovare online.
- Stabilirea unor canale de promovare online care aduc rezultate.
- Bugetul de promovare online.
- Alegerea unor experti in promovarea online care iti pot prezenta cea mai eficienta strategie de promovare online pentru afacerea ta.
Obiectivele campaniei de promovare online
In functie de situatia actuala a afacerii tale, acest obiective pot varia. Care sunt obiectivele campaniei de promovare online?
- identificarea potentialilor clienti.
- cresterea vizibilitatii afacerii in online-ul romanesc.
- atragerea si convingerea potentialilor clienti sa incerce produsele sau serviciile afacerii tale.
- generarea, publicarea si distribuirea de continut informativ si educativ despre produsele sau serviciile afacerii.
- fidelizarea clientilor si cresterea utilizarii unui produs sau serviciu al afacerii promovate.
Stabilirea unor canale de promovare online care aduc rezultate
Unele dintre cele mai utilizate canale de promovare online care aduc rezultate sunt: SEO, Content Marketing, Social Media, Marketing Afiliat & PPC Ads.
Insa, cum poti stabili cea mai eficienta strategie de promovare online prin intermediul acestor canale in cazul in care bugetul nu iti permite sa rulezi campanii de promovare online pe toate aceste canale?
Cea mai simpla varianta ar fi sa incepi sa-ti promovezi afacerea prin intermediul marketingului afiliat si prin campanii PPC (Facebook Ads sau/si Google Ads).
In cazul promovarii online prin publicitate afiliata (marketing afiliat), vei plati un comision pentru fiecare vanzare realizata.
Marketingul afiliat este o strategie prin care magazinele online se adreseaza promotorilor pentru a-si vinde produsele. Promotorii primesc un comision pentru vanzarea fiecarui produs.
Exista 2 moduri diferite de a iti vinde produsul prin marketing afiliat:
- Retele afiliate.
- Program intern de marketing afiliat.
Retelele de afiliati sunt platforme disponibil online in care magazinele online isi pot inregistra produsele sau ofertele, iar promotorii / marketerii care fac publicitate afiliata (marketing afiliat) pot gasi cele mai bune produse de promovat.
Un program de afiliere intern este atunci cand configurati programul de afiliere pe site-ul propriu al magazinului online (afacerii).
In timp ce, prin intermediul campaniilor PPC realizate prin Facebook Ads sau/si Google Ads, vei avea un cost per click generat de aceste reclame platite catre site-ul afacerii.
Ambele tehnici de promovare online iti permit sa cresti vizibilitatea afacerii, sa atragi mai multi potentiali clienti si sa-ti cresti afacerea tinand sub control unele costuri de promovare online.
Insa, promovarea in mediul online nu se rezuma doar la aceste 2 modalitati de promovare online.
De exemplu, o afacere poate utiliza multiple canale de promovare online, precum: Facebook Ads, Instagram Ads, LinkedIn Ads, Google Ads, YouTube Ads, SEO, Content Marketing, Social Media si colaborari cu influenceri sau bloggeri.
3 strategii de promovare online care aduc rezultate
- Promovarea online prin SEO & Content Marketing.
- Promovare online prin Social Media.
- Spioneaza-ti competitorii.
Cum iti promovezi afacerea online prin SEO & Content Marketing?
Strategiile de SEO On-Page / Off-Page & Content Marketing iti pot ajuta afacerea sa castige vizibilitate organica in Google si sa genereze constant trafic organic din motorul de cautare prin targetarea potentialilor clienti pe baza cuvintelor cheie relevante.
Promovarea unei afaceri prin intermediul strategiilor de SEO & Content Marketing poate fi cea mai eficienta strategie de promovare online pentru afacerea ta.
Optimizarea SEO reprezinta o strategie de promovare online care iti aliniaza afacerea si site-ul acesteia cu algoritmul de clasare utilizat de motorul de cautare Google.
Insa, in functie de nivelul de compititivitate din domeniul de activitate al afacerii tale, s-ar putea sa ai nevoie de un specialist SEO care sa-ti livreze servicii SEO profesionale.
Afla mai multe despre SEO citind aceste articole:
- Ce sunt cuvintele cheie in SEO pentru Google?
- Optimizare Magazin Online: 7 strategii SEO pentru magazinul tau!
Cum iti promovezi afacerea prin Social Media Marketing?
Social Media iti ofera o multitudine de modalitati de promovare online: Facebook, Instagram, LinkedIn sau Pinterest.
Promovarea online prin Social Media ofera afacerilor oportunitatea de a construi o relatie bazata pe incredere cu potentialii clienti, parteneri si angajati.
Acest lucru este valabil mai ales daca alti oameni sau influenceri iti promoveaza brandul sau produsele / serviciile afacerii tale.
Iti recomandam sa citesti urmatoarele articole despre Social Media si LinkedIn:
De asemenea, iti recomanda sa citesti si articolul nostru cu 5 strategii de marketing online care aduc rezultate: Strategii de Marketing Online: 5 idei de promovare online.
Insa, pentru a putea implementa aceste modalitati de promovare online cu succes si pentru a utiliza canale de promovare online care aduc rezultate, va trebui sa-ti stabilesti un buget de promovare online.
Cat ar trebui sa investesc in promovarea online?
Stabilirea unui buget de promovare online nu este deloc o sarcina usoara, mai ales pentru cineva fara experienta anterioara in implementarea si optimizarea de campanii de promovare in mediul online.
Noua din zece marketerii se asteapta sa creasca bugetele de marketing digital in 2022 – 2023, dar cum te asiguri ca bugetul de promovare online este utilizat eficient?
- Identifica obiectivele de marketing online:
Cel mai bun mod de a incepe planificarea unui buget de promovare online este sa specifici foarte clar care sunt obiectivele pentru anul (sau trimestrul) urmator.
Punerea in aplicare a obiectivelor iti va permite sa prioritizezi pe ce strategie de promovare online te vei concentra cel mai mult.
- Alocarea bugetului de promovare online:
Deci, care ar trebui sa fie bugetul de promovare al afacerii tale?
Un buget de promovare online variaza de obicei intre 5 si 25% din veniturile sau tintele de venituri ale unei companii, in functie de dimensiunea companiei, stadiul de crestere si importanta marketingului online asupra vanzarilor in cadrul industriei companiei, printre multi alti factori.
Cat costa o campanie de promovare online?
Cat vei plati pentru promovarea unui site web? Am verificat preturile din piata, astfel incat sa-ti prezentam cateva variante.
- Pret promovare Google Ads: de la 1.000 lei la +5.000 lei pe luna (nu include bugetul alocat campaniilor de Google Ads).
- Pret Optimizare SEO: serviciile de SEO On-Page au un cost estimativ intre 200 – 700+ euro. In timp ce, serviciile de SEO Off-Page pot varia intre 600+ pana la 2000+ de euro / luna.
- Pret Content Marketing: serviciile de marketing prin continut au un cost estimativ intre 100 euro si 500+ euro / luna.
- Pret administrare Social Media: de la 1.000 lei la +6.000 lei / luna (nu include bugetul alocat campaniilor de Facebook Ads, Instagram Ads sau LinkedIn Ads).
In functie de obiectivele tale, va trebui sa investesti un buget care sa-ti aduca rezultate, fara ca afacerea ta sa intre in faliment.
Daca nu ai timp sa te ocupi personal sau nu iti permiti o echipa interna full-time, poti apela la o agentie de marketing online. Insa, ar trebui sa te astepti la un cost lunar ce porneste de la minim 400 – 700 euro / luna, daca doresti sa beneficiezi de servicii la nivel profesional.
Concluzii despre promovarea online
Exista o multitudine de optiuni atunci cand vine vorba de promovarea afacerilor prin campanii de marketing online, indiferent de bugetul disponibil.
Insa, pentru a fi sigur ca vei obtine rezultatele dorite, cel mai probabil va trebui sa apelezi la servicii de Marketing Online.
Am acoperit multe informatii utile despre promovarea online a afacerii tale. Insa, daca ai intrebari despre serviciile oferite de Agentia OneMedia X Group, asteptam mesajul tau.
Agentia OneMedia X Group recomanda: campanii PPC prin Google Ads & Facebook Ads, Optimizare SEO On-Page & SEO Off-Page, Marketing prin Continut si promovarea in Social Media.
Cere oferta pentru servicii de Promovare Online