Ai o afacere pentru care vrei sa generezi mai mult trafic organic din Google?
Atunci va trebui sa intelegi ce inseamna „cuvinte cheie” din punct de vedere SEO, sa stii care sunt cele 9 tipuri de cuvinte cheie diferite si mai ales, motivul pentru care cuvintele cheie se folosesc pentru targetarea potentialilor clienti cu ajutorul motorului de cautare Google.
In acest articol, Agentia OneMedia X Group iti ofera toate raspunsurile de care ai nevoie pentru a nu fi pacalit atunci cand platesti pe altcineva pentru servicii SEO.
NAVIGARE RAPIDA:
Ce inseamna cuvinte cheie in SEO? |
Tipuri de cuvinte cheie in SEO |
Importanta cuvintelor cheie in SEO |
Studii de Caz SEO – cum sa nu fii pacalit… |
In SEO pentru un motor de cautare (de exemplu: Google), cuvintele cheie sunt cuvinte sau fraze care descriu produsul sau serviciul pentru care se doreste cresterea traficului organic.
Aceste cuvinte cheie iti ajuta site-ul sa ajunga in topul rezultatelor organice din Google, sa genereze mai mult trafic organic si mai multe vanzari.
#2. Exemple de cuvinte cheie:
De exemplu, pentru o agentie digitala pot fi relevante urmatoarele cuvinte cheie:
– agentie marketing online, administrare conturi Social Media, optimizare seo Bucuresti.
Pentru un cabinet de avocatura pot fi targetate cuvinte cheie precum:
– cabinet avocat, cabinet de avocatura, avocat Bucuresti…
#3. Care sunt cele mai bune cuvinte cheie pentru SEO?
Raspunsul corect este: DEPINDE.
Insa, ca sa-ti fie mai usor trebuie sa stii foarte clar ce obiective SEO urmaresti si in cat timp te astepti sa ai rezultatele dorite. Apoi in functie de aceste 2 aspecte vei putea sa-ti construiesti o lista de cuvinte cheie pentru SEO care sa fie eficienta pentru afacerea ta.
Cea mai buna alegere este reprezentata de cuvintele cheie care au in acelasi timp: volum mare de cautari lunare, competie mica si relevanta mare pentru site-ul promovat prin SEO.
Cuvintele cheie pe care le alegi sunt utilizate de potentialii clienti pentru a-si rezolva problemele, pentru a gasi produse sau servicii similare cu cele ale afacerii tale (competitorii), dar si pentru informare sau educare.
Ce inseamna cuvinte cheie in SEO?
Cuvintele cheie pe care le vei selecta pentru campania de SEO trebuie sa fie relevante, calitative si sa-ti ajute afacerea sa ajunga in fata oamenilor care sunt mai predispusi sa devina clienti.
Cand cineva cauta in Google, motorul de cautare ofera o sectiune de reclame platite (Google Ads) si una de rezultate organice (SEO).
Cuvintele cheie se folosec pentru ambele tipuri de rezultate (platite / organice), insa, in cazul reclamelor platite prin Google Ads vei plati un cost per click pentru fiecare click generat de reclamele respective.
In cazul rezultatelor organice din Google, atunci cand alegi sa implementezi o campanie SEO pentru ca afacerea ta sa targeteze cuvintele cheie cele mai cautate, nu vei fi nevoit sa platesti de fiecare data cand o persoana intra pe site-ul afacerii tale dintr-un rezultat organic.
Astfel, implementarea unei campanii SEO pe cuvinte cheie relevante iti va reduce cheltuielile de marketing online si te va ajuta sa generezi venituri mai mari cu un cost mai mic.
O lista excelenta de cuvinte cheie iti poate imbunatatii semnificativ rezultatele obtinute cu ajutorul strategiilor de SEO.
De asemenea, aceasta lista te va ajuta si sa eviti preturile mari per click impuse de sistemul din spatele platformei Google Ads.
O definitie oficiala a cuvintelor cheie spune asa:
Cuvintele cheie sunt acele cuvinte si fraze inserate in continutul unui site, care ofera potentialilor clienti posibilitatea de a descoperi site-ul respectiv, prin intermediul rezultatelor organice oferite de un motor de cautare.”
Insa, pentru a intelege cu adevarat cuvintele cheie, va trebui sa intelegi cel putin 2 aspecte extrem de importante:
- Cate tipuri de cuvinte cheie exista, cum se folosesc acestea si pentru ce?
- Ce este dificultatea cuvintelor cheie in SEO si de ce este importanta?
Asa ca hai sa analizam aceste 2 aspecte si sa inveti cum sa nu fii pacalit atunci cand externalizezi serviciile de SEO pentru afacerea ta.
- Tipuri de cuvinte cheie in SEO:
Cele mai importante tipuri de cuvinte cheie sunt:
– short-tail keywords (cuvinte scurte, formate din maxim 3 cuvinte).
– long-tail keywords (cuvinte lungi, formate din mai mult de 3 cuvinte).
– short-term fresh (cuvinte pe termen scurt, spike-uri virale).
– long-term evergreen (cuvinte relevante pe termen lung)
– product defining keywords (cuvinte care explica si descriu produsul sau serviciul).
– customer defining keywords (se adreseaza direct si clar audientei targetate).
– geo-targeting keywords (cuvinte locale pentru targetarea unei zone specificie – judet, sector, oras sau tara) – LSI keywords (latent semantic indexing – cuvinte apropiate de cuvantul cheie principal)
– Intent Targeting Keywords (cuvinte informationale, comerciale, tranzactionale, etc.)
Tipuri de cuvinte cheie in SEO:
Cand iti stabilesti lista de cuvinte cheie pentru campania de SEO, va trebui sa gandesti la fel ca unul dintre potentialii clienti ai afacerii tale.
Incepe prin a scrie categoriile principale ale companiei, apoi scrie termenii sau expresiile care ar putea intra in fiecare dintre acele categorii. Include termeni sau fraze pe care clientii actuali le folosesc pentru a descrie produsele sau serviciile afacerii.
De asemenea, iti recomandam sa selectezi si cuvinte cheie specifice pentru a targeta anumiti clienti. Utilizarea unor cuvinte cheie mai specifice te va ajuta sa targetezi potentiali clienti care chiar au nevoie de produsul sau serviciul afacerii tale.
Insa, acest lucru te si limiteaza putin prin faptul ca exista posibilitatea sa ajungi la un numar mult mai mic de potentiali clienti decat ti-ai dori.
De aceea, este important sa selectezi si cuvinte cheie generale care sa te ajute sa ajungi la cat mai multi potentiali clienti.
Un mare dezavantaj al acestui tip de cuvinte cheie este faptul ca s-ar putea ca uneori sa fie mai greu de rankat pentru ca majoritatea sunt mult mai competitive si pot necesita investitii semnificative in SEO.
Acestea fiind spuse, din punctul nostru de vedere, cele mai importante cuvinte cheie sunt: cuvintele cheie scurte (short tail keywords) si cuvinte cheie lungi (long tail keywords).
Cuvintele cheie de tip short tail sunt scurte si formate maxim din 3 cuvinte. Acest tip de cuvinte cheie au de obicei un volum mare de cautari si sunt foarte competitive in anumite domenii de activitate.
In timp ce, cuvintele cheie lungi au de cele mai multe ori un volum de cautari mai mic si de cele mai multe ori nu genereaza un volum semnificativ de trafic organic din Google.
Insa, aceste dezavantaje vin si cu un avantaj care te poate ajuta sa ai rezultate in SEO intr-o perioada mult mai scurta.
Cuvintele cheie lungi (long tail keywords) nu sunt foarte competitive si in majoritatea cazurilor se poate obtine un loc in top 3 rezultate organice extrem de usor si rapid, dar mai ales fara investitii semnificative.
Importanta cuvintelor cheie in SEO:
Ca afacere, cuvintele cheie sunt importante, deoarece iti vei dori ca site-ul sa fie afisat in Google in fata potentialilor clienti atunci cand oamenii cauta cuvintele cheie relevante pentru site-ul si afacerea ta.
Insa, cel mai important aspect al cuvintelor cheie este dificultatea acestora in SEO. Ce este dificultatea cuvintelor cheie in SEO?
Dificultatea cuvintelor cheie (sau „concurenta”) este o valoare utilizata pentru a determina cat de dificila este clasarea site-ului pentru un cuvant cheie.
Evaluarea dificultatii cuvintelor cheie te poate ajuta sa determeni daca merita sau nu timpul si banii investiti in optimizarea unei pagini din site pentru acel cuvant cheie.
De exemplu, cuvintele cheie care au o dificultate intre 30% si 70% din 100% sunt considerate cuvinte cheie cu dificultate medie.
Insa, daca ai gasit un cuvant cheie cu dificultate +70% care are potential de a genera maxim 10 click-uri doar daca ajungi pe locul 1 in pagina de rezultate organice, s-ar putea sa-ti recuperezi investitia initiala destul de greu.
Cu toate acestea, multi antreprenori si multe afaceri sunt „pacalite” atunci cand isi externalizeaza serviciile de SEO pentru ca nu inteleg cu adevarat cum stau lucrurile cu aceste cuvinte cheie, dificultatea lor si importanta acestora din punct de vedere SEO.
Cum sa nu te lasi pacalit cand achizitionezi servicii SEO?
O buna parte a potentialilor clienti pentru serviciile de SEO analizeaza studiile de caz si proiectele cu care se lauda agentiile sau freelancerii pe site.
Insa, multe dintre aceste studii de caz dezinformeaza potentialii clienti prin excluderea unora dintre cele mai importante aspecte din punct de vedere SEO.
Asa ca, in continuare iti voi prezenta cateva situatii intalnite atunci cand cineva cauta studii de caz pentru SEO in Romania si cum sunt potentialii clienti dezinformati.
Am cautat in Google urmatorul cuvant cheie: „studii de caz SEO” pentru a vedea ce rezultate organice imi ofera motorul de cautare.
I. Un studiu de caz intalnit in Google:
- majoritatea cuvintelor cheie targetate au dificultate intre 19% si 30%, dar sunt prezentate ca fiind cuvinte cheie cu nivel de competitivitate „HIGH”.
- se prezinta grafice de comparatie, fiind vizibile doar procentele si fara a evidentia metricele exacte obtinute de site la nivel de: Users, New Users, Sessions, etc.
II. Alt studiu de caz cules din Google:
- se prezinta cateva rezultate la nivel de CTR (rata de click), procentul ratei de conversie (fara a se mentiona daca a crescut sau a scazut) si o crestere cu peste 1200% in 12 luni.
- nu se mentioneaza care era CTR-ul anterior campaniei de SEO, care a fost nivelul imbunatatirii CTR-ului si nici de la cat s-a crescut cu 1200% pana la cat (ca volum de trafic lunar).
- se evidentiaza frumos ca s-au generat link-uri 100% sigure. Ceea ce poate fi catalogat in multe moduri, dar corect nu. Google poate schimba oricand regulile algoritmilor si sa nu mai considere acele link-uri atat de „sigure’. De aceea, noi consideram ca nimeni nu isi poate asuma un procent de 100% link-uri sigure.
- se prezinta si un print screen cu un cuvant cheie pentru care clientul chiar ocupa si acum locul 1 in Google. Insa, surpriza este reprezentata de faptul ca este vorba despre un cuvant cheie cu DIFICULTATE 19 din 100, care genereaza lunar intre 70 – 140 de cautari si estimativ 40 de click-uri lunare (~480 de click-uri anuale catre site generate de acest cuvant cheie).
- cu 1.23% rata de conversie din 480 de click-uri, s-ar converti 5.90 (aproximativ 6 clienti noi anual).
In acest caz, daca s-au investit peste 200 de euro / luna pentru cei 6 clienti noi in fiecare an, acestia ar trebui sa achizitioneze produse / servicii in valoare minima de cel putin 34 euro pe baza informatiilor prezentate in studiul de caz.
Ce vreau sa evidentiez? Studiile de caz prezentate de unele agentii sau specialisti SEO omit informatii importante si dezinformeaza potentialii clienti prin faptul ca nu prezinta corect toate informatiile necesare.
In cadrul multor studii de caz cu rezultate obtinute in SEO se omite constant elemente importante precum:
- care era traficul initial al site-ului inainte de implementarea campaniei SEO?
- care era rata de conversie a site-ului anterior campaniei SEO?
- care este dificultatea / competitivitatea cuvintelor cheie targetate?
- care este volumul de cautari pentru cuvintele cheie targetate si potentialul de trafic al acestora?
- cine sunt competitorii clientului prezentat in studiul de caz, cat de cunoscuti sunt si care este situatia lor ca volum de trafic organic lunar vs. a clientului?
Dar si multe alte aspecte suficient de importante incat sa recomand oricui analizeaza un studiu de caz sa fie mai atent la informatiile pe care le citeste, sa inteleaga cuvintele cheie si dificultatea acestora, dar si sa fie foarte atent la oferta SEO propusa de o agentie sau un specialist SEO freelancer.
Mi s-a intamplat de multe ori sa aud ca in piata de SEO pe Romania se fac oferte de sute de euro pe luna pentru un numar de pagini si un numar de cuvinte cheie.
Chiar foarte recent, un client actual mi-a prezentat o oferta primita de la o agentie care-i oferea servicii de SEO cu 250 euro / luna pentru 3 pagini si 6 cuvinte cheie.
SEO pentru „X” nr. de pagini si „Y” nr. de cuvinte cheie = TEAPA!
SEO se implementeaza atat On-Page, cat si Off-Page pentru toate paginile site-ului si pentru toate cuvintele cheie relevante in ordinea importantei acestora pentru afacerea promovata.
Alegerea unor servicii SEO oferite pentru un numar de pagini si un numar de cuvinte cheie va fi mult mai costisitoare pe termen lung din 3 motive:
- vei ajunge sa platesti mai mult decat trebuia.
- iti va lua mai mult sa ai rezultate bune (semnificative) pentru toate cuvintele cheie relevante.
- vei ajunge sa platesti pe cineva care sa-ti rezolve problemele create de serviciile SEO prost implementate anterior si va fi mult mai costisitor.
Acestea fiind spuse, ai grija in ce studii de caz ai incredere, cu cine alegi sa colaborezi si ce cuvinte cheie targetezi.
Daca vrei o oferta serioasa pentru servicii SEO eficiente, te invitam sa completezi formularul urmator: