Intr-o lume atat de competitiva, cu totii ne dorim ca magazinul nostru online sa apara cat mai sus in motoarele de cautare pentru a avea mai mult trafic organic si evident, mai multe vanzari.
In acest articol vei putea afla tot ceea ce ai nevoie sa stii despre optimizarea SEO a unui magazin online si promovarea acestuia in Google pentru a creste traficul organic al site-ului tau.
Rezultatele organice din Google genereaza cu 300% mai mult trafic decat platformele Social Media, conform unui studiu realizat de OutBrain.
De aceea este extrem de important sa te asiguri ca te afli in topul rezultatelor organice din Google, mai ales daca iei in calcul ca aproximativ 95% din utilizatorii motorului de cautare nu ajung in a doua pagina.
Vrei sa stii care sunt cei mai importanti factori SEO? Hai sa incepem acest proces!
In primul rand, exista 2 mari metode de a optimiza SEO un magazin online:
- Optimizare SEO On-Page,
- Optimizare SEO Off-Page.
Ce este optimizarea SEO On-Page?
Optimizarea SEO On-Page se refera la posibilitatea de a optimiza diferite parti ale site-ului tau care contribuie la indexarea acestuia in rezultatele organice pe Keyword-urile targetate.
Aceasta actiune presupune faptul ca tu poti schimba si imbunatati oricand ceea ce nu iti place pe site si detii control deplin asupra lui.
Cateva exemple ar fi: arhitectura website-ului, continutul magazinului online pentru SEO, viteza de incarcare a site-ului, meta-titluri, meta-descrieri si altele.
O optimizare SEO On-Page adecvata va face ca potentialii clienti sa petreaca mai mult timp pe site si ca Google sa „inteleaga” intreg continutul sau. Astfel, il va considera mai relevant decat competitorii tai si-l va arata la cat mai multi oameni.
Ce este optimizarea SEO Off-Page?
Optimizarea SEO Off-Page se refera la totalitatea actiunilor realizate pe alte pagini sau site-uri, dar cu beneficii pentru site-ul unui magazin online.
Unii specialisti in Marketing Online & SEO folosesc expresia “vorbeste lumea” pentru a descrie ce inseamna acest termen.
Practic, aici generezi recomandari catre site cu ajutorul citatiilor pe Social Media, crearea de link-uri, cautari pe brand si aparitii pe alte website-uri (ziare online, bloguri si publicatii sau reviste).
Google considera aceste recomandari valoroase, astfel crede ca site-ul tau este relevant si il va arata la cat mai multe persoane.
In functie de tipul afacerii tale, una dintre aceste strategii de promovare a unui magazin online este mai potrivita decat cealalta.
Acum hai sa trecem la cum iti poti optimiza si promova site-ul unui magazin online prin 7 strategii de SEO eficiente.
Optimizare Magazine Online – sfaturi de la o agentie SEO:
Promovarea unui Magazin Online nu este deloc o activitate usoara si nu oricine poate obtine rezultate, mai ales in domenii competitive in care printre competitori se regasesc: eMag, evoMag si alte branduri consacrate (mari).
Urmatoarele metode de promovare online te pot ajuta sa ai un Magazin Online care atrage constant clienti noi prin intermediul rezultatelor organice din Google.
Optimizare SEO magazine online:
- SEO Magazin Online: arhitectura si structura interna a magazinului online.
Se refera la felul in care paginile tale sunt aranjate si organizate pentru a arata cel mai bun si relevant continut in fata utilizatorilor din cat mai putine click-uri.
Exista 2 mari reguli de aur de respectat aici:
– sa pastrezi un format simplu,
– sa faci in asa fel incat utilizatorul sa poata gasi ceea ce cauta din 3 click-uri daca este posibil sau chiar mai putine.
Pentru o structura eficienta, ia in considerare ce categorii principale ar trebui sa contina magazinul online, cat si ce subcategorii, filtre si continut, astfel creand o experienta placuta si rapida pentru utilizator.
Pagina ta de pornire ar trebui sa faca legatura cu toate categoriile tale principale de produse si eventual cu unele din cele mai bune pagini de produse.
Navigarea usoara si inteligenta alaturi de link-urile interne sunt esentiale pentru a oferi o autoritate mai mare paginii tale de pornire, astfel avand sanse mai mari sa te clasezi mai sus in motorul de cautare.
A doua strategie de optimizare SEO pentru magazine online este cel mai important pas in realizarea unei campanii SEO eficiente. - Importanta cuvintelor cheie in optimizarea unui magazin online.
Cuvintele cheie ofera informatii despre orice activitate SEO realizezi pe website. Fara un keyword research complet iti va fi imposibil sa optimizezi produsele sau categoriile de pe site.
De asemeni, lista ta de cuvinte cheie iti influenteaza partea de SEO tehnic si SEO Off-Page al site-ului.
Acest aspect se datoreaza faptului ca arhitectura site-ului si adresele URL trebuie sa tina cont de aceste cuvinte.
Dupa cum poti observa, analiza cuvintelor cheie este un pas foarte important pentru optimizarea unui magazin online.
Cum alegem Keyword-urile potrivite pentru optimizarea SEO a unui magazin online?
Ei bine, sunt 4 modalitati:
Search pe Google: cand tastezi in motorul de cautare un cuvant cheie, Google iti recomanda alte cuvinte cheie relevante, te poti inspira din aceste sugestii pentru a gasi toate cuvintele relevante pentru magazinul tau online.
Search pe Wikipedia: atunci cand cauti un cuvant pe aceasta platforma, observi ca a facut deja munca cea mai grea si iti ofera o multitudine de sinonime, cat si organizare pe categorii, subcategorii si topicuri.
Analiza competitiei: daca stii ca un competitor este mai sus decat tine in motorul de cautare, te poti inspira de pe site-ul lor. Poti analiza si scana categoriile si paginile lor de produse si apoi sa deduci care sunt cuvintele pe care se bazeaza site-ul lor.
Instrumente SEO: Topics Seomonitor, Ahrefs, Mangools, s.a.
Acum ca ai facut rost de o lista uriasa de keyword-uri, probabil te intrebi:
SEO magazine online – ce cuvinte cheie ar trebui sa alegi?
Aceste cuvinte nu se pot alege orbeste, ci pe baza unor criterii cum ar fi:
– volumul cautarilor
Dacă nimeni nu cauta cuvantul tau cheie, clar nu o sa converteasca pe nimeni. De asemeni, nu exista o regula specifica privind volumul cautarilor.
In unele industrii 100 de cautari e mult, in altele 10.000 e putin. Cu timpul vei putea intui singur volumul necesar industriei tale.
– relevanta cuvintelor cheie
Sa spunem ca gasesti un keyword (cuvant cheie) care are foarte multe cautari. Asta inseamna ca ar trebui sa fie unul castigator, nu? Ei bine, nu chiar!
Asta pentru ca acel cuvant cheie s-ar putea sa nu fie potrivit pentru ceea ce vinde website-ul tau. Asa ca, inainte sa treci la oricare alt pas asigura-te ca acel cuvant cheie se potriveste cu site-ul tau.
– competitivitatea SEO
Aceasta competitivitate SEO se refera la dificultatea cuvintelor cheie, adica cat de greu este sa depasesti in rezultatele organice din Google competitorii care sunt acum in top 10 pe acel cuvant cheie pe care l-ai ales.
– intentia consumatorului
Este important sa te asiguri ca acel cuvant cheie cu un volum mare de cautari pe care l-ai ales este unul pe care oamenii il cauta atunci cand intentioneaza sa cumpere, si nu cand il cauta pentru alt scop care nu-ti poate ajuta afacerea sa creasca. - SEO On-Page pentru optimizare SEO magazin:
Optimizarea SEO On-Page pentru eCommerce este despre a te asigura ca folosesti cuvintele cheie acolo unde trebuie pe website-ul tau si asa cum Google isi doreste.
Astfel, Google intelege exact despre ce este vorba in paginile unui magazin online. Cu alte cuvinte, este timpul sa optimizezi continutul, imaginile, categoriile si paginile de produse.
Insa, activitatile de SEO On-Page nu se rezuma doar la aceste optimizari.
Exista situatii in care un magazin online se poate incarca foarte greu. Acest lucru va afecta performantele serverului de gazduire si atunci intervine urmatorul sfat de SEO. - SEO tehnic – optimizarea magazinului online:
SEO nu este doar despre cuvinte cheie. Exista o parte tehnica care include lucruri precum: viteza de incarcare a site-ului, experienta utilizatorului, link-uri de legatura si altele.
Este vorba despre a oferi cea mai buna experienta posibila pentru utilizatorii tai. Robotei si algoritmii Google vor aprecia efortul depus si iti vor rasplati magazinul online cu rezultate mai bune in SEO.
Pentru asta ai nevoie de un audit SEO tehnic de calitate. Auditurile tehnice periodice ale site-ului SEO sunt esențiale pentru optimizarea magazinelor online.
Pentru un audit SEO profesionist poti apela la Agentia OneMedia X Group sau poti tine cont de urmatoarele instructiuni:
Asigura-te ca doar o versiune a website-ului tau este valabila si daca este posibil, sa fie versiunea HTTPS (care este varianta securizata).
Astfel, oferi incredere si securitate utilizatorilor brand-ului tau si mai mult decat atat, Google favorizeaza si prefera site-urile securizate cu certificat SSL.
Un studiu realizat de SEMrush a demonstrat ca 60-65% din website-urile care sunt cu HTTPS se afla pe prima pagina din Google.
Imbunatateste viteza de incarcare a site-ului tau. De ex, ai putea sa iti comprimi imaginile.
Viteza de incarcare a devenit un factor important de care Google tine cont in clasamentul rezultatelor organice din prima pagina (mai ales pentru dispozitivele mobile).
Profilul de backlink-uri. Analizeaza toate link-urile care duc spre website-ul tau. Este de preferat sa faci acest lucru pentru a te asigura ca nu ai link-uri spam pentru care Google te-ar putea penaliza.
Cauta brand-ul tau pe Google. Daca nu esti un brand nou, in cele mai multe cazuri ar trebui sa apari pe prima pagina in Google.
Daca nu te afli acolo, inseamna ca exista niste probleme care necesita rezolvate sau site-ul este unul nou si inca nu a fost indexat de Google.
Asigura-te ca oferi continut unic, original si autentic. Google uraste continutul duplicat prin copy-paste si penalizeaza acest aspect.
Optimizarea bugetului de crawl. Asigura-te ca nu ai prea multe pagini. Sterge paginile care nu iti aduc trafic. Pastreaza doar ceea ce este avantajos si relevant pentru optimizarea unui magazin online.
Un audit tehnic SEO realizeaza 3 lucruri:
– iti arata o imagine de ansamblu cu situatia actuala si calitatea site-ului tau,
– te asigura ca primesti cele mai bune rezultate cu cel mai putin efort,
– te ajuta sa iti creezi o lista de task-uri cu ce trebuie optimizat inainte sa te focusezi pe SEO Off-Page.
Pentru avea parte de un audit tehnic SEO pentru optimizarea magazinului tau, poti apela oricand la serviciile de marketing online si SEO oferite de Agentia OneMedia X Group. - Continut SEO pentru optimizare Magazin Online:
Cu totii am auzit expresia “content is king”. Conform unui infografic publicat de Social Media Today:
– 45% din specialistii de marketing afirma ca blogging-ul este strategia lor #1.
– 70% din oameni spun ca prefera sa afle mai multe despre un brand dintr-un articol decat dintr-o reclama.
– 68% din consumatori privesc un brand ca fiind mai pozitiv pentru ei dupa ce i-au citit continutul
si aceasta strategie este cea mai usoara modalitate pentru magazinul tau online de a se pozitiona mai sus in rezultatele organice din Google.
Nu doar ca iti creste traficul pe website, si apoi vanzarile, mai creste in acelasi timp si autoritatea domeniului.
Cu siguranta acum poti intelege de ce este atat de important in optimizarea si promovarea magazinelor online. - Link Building pentru Magazine Online:
Pentru o autoritate cat mai mare a domeniului tau ai nevoie de link-uri plasate pe alte site-uri care duc spre magazinul tau. Cu cat ai mai multe link-uri de calitate, cu atat apari mai sus in clasamentul Google. Cum faci asta?
O posibilitate ar fi sa colaborezi cu influenceri, bloggeri si jurnalisti.
In loc sa ii platesti pentru a-ti face reclama in Social Media, ii poti contacta pentru a-ti pune link-ul pe canalele lor.
De ex: prin scrierea unui articol despre un produs de al tau sau sa faca cumva o referinta sau recomandare spre site-ul tau prin utilizarea link-ului magazinului online. - SEO Local:
Desi acesta nu este aplicabil chiar pentru toata lumea, daca detii un magazin fizic si doresti mai mult trafic local, aceasta metoda iti poate oferi un impuls.
Google are o functie interesanta numita Google My Business care iti permite sa-ti pui detaliile despre business-ul tau in baza de date Google.
Aceasta metoda are avantajul de a adauga si locatia ta pe Google Maps, iar astfel clientii te pot gasi mai usor.
Avantajele optimizarii magazinului:
Cresterea vanzazarilor o poti realiza printr-o strategie de optimizare eficienta. Insa, pentru a obtine rezultate si profit pe termen lung, activitatile de optimizare Off-Page sunt necesare datorita competitivitatii acerbe din online.
Piata este plina de multiple platforme si CMS-uri care ofera solutii facile de administrare si promovare, o varianta fiind platforma Magento.
Procesul de optimizare te va ajuta sa oferi potentialilor clienti exact ceea ce isi doresc si astfel iti vei imbunatatii semnificativ rata de conversie.
De asemenea, procesul de optimizare si promovare SEO te va ajuta semnificativ in eficientizarea campaniilor PPC. O agentie SEO profesionala va cauta constant solutii sa te ajute sa-ti cresti vanzarile online.
Optimizare SEO magazin – concluzii:
Acestea fiind spuse, iti uram succez si speram sa ai parte de un magazin online optimizat corect, care sa iti genereze vanzarile dorite.
Insa, nu uita ca pentru a obtine rezultatele vizibile in SEO va trebui sa investesti constant in Link Building pentru site-ul tau.
Acum ca ai aflat atat de multe informatii valoroase despre optimizarea SEO a unui magazin online, ce strategie ti-a placut cel mai mult?
Indiferent care este raspunsul tau, important este sa ti cont de faptul ca cele mai bune rezultate in SEO se obtin atunci cand se implementeaza corect toate elementele de SEO On-Page & SEO Off-Page.
Intrebari frecvente despre SEO On-Page & SEO Off-Page:
Optimizarea SEO On-Page este o parte esentiala a procesului SEO si afecteaza in mare masura clasamentul site-ului in rezultatele organice din Google.
Optimizarea SEO Off-Page reprezinta un cumul de actiuni care includ: realizarea de backlink-uri, cresterea volumului de cautari pentru cuvintele cheie de brand, cresterea vizibilitatii in online si cresterea credibilitatii.