Close

Strategii de Marketing Online: 5 idei de promovare online

Vrei sa-ti cresti prezenta online a afacerii? Va trebui sa dezvolti o strategie de marketing online axata pe generarea de trafic mai valoros catre site-ul afacerii, acesta fiind elementul principal care transforma potentialii clienti in conversii.

 

Totusi, ce este o strategie de marketing online si cum iti creezi singur aceasta strategie?


In acest articol, te ajutam sa intelegi ce este o strategie de marketing digital si cum poti sa construiesti un plan de actiune eficient pentru afacerea ta.

 

O strategie de marketing digital descrie o serie de actiuni care ultilizeaza canalele de marketing online pentru a atinge diferite obiective de business.

 

Aceste canale de marketing pot fi: owned (detinute), paid (platite) sau earned (obtinute).

 

Este important de retinut faptul ca afacerea ta va avea nevoie de o strategie unica care sa se potriveasca nevoilor tale si asta inseamna ca vei fi nevoit sa utilizezi un mix de abordari.

 

De aceea, o strategie de marketing online robusta stabileste foarte clar urmatoarele tipuri de obiective:

 

  • Obiective pe termen scurt.
  • Obiective pe termen mediu.
  • Obiective pe termen lung.

Stabilirea corecta a mai multor tipuri de obiective iti va permite sa dezvolti un plan mai bun pentru afacerea ta.

 

De exemplu, poti seta cateva obiective pe termen scurt si mediu care sa te ajute sa-ti impingi afacerea spre atingerea obiectivelor pe termen lung.

 

Campaniile de marketing online vs. Strategiile de marketing online:

 

Campaniile digitale si strategiile digitale nu sunt acelasi lucru.

 

Campaniile digitale reprezinta toate elementele pe care le folosesti pentru a-ti atinge obiectivele strategiei digitale a afacerii.

 

Cum construiesti o strategie de marketing digital?

 

Acum, ca stii ce este o strategie de marketing digital, poti incepe sa construiesti una pentru afacerea ta.

 

Continua sa citesti acest articol pentru a afla cum sa-ti dezvolti singur planul de actiune pentru marketing online in 4 pasi:

 

1. Creeaza buyer personas.

 

Daca doresti sa lansezi o strategie de marketing online de succes, trebuie sa stii pe cine vei targeta. Nu poti avea o strategie de succes daca nu stii pe cine doresti sa convertesti pentru produsele sau serviciile afacerii tale!

 

Cea mai buna modalitate de a stabili cine este audienta afacerii tale este sa creezi buyer personas (profilul potentialilor clienti).

 

Buyer Personas reprezinta persoanele care pot arata interes pentru produsele sau serviciile afacerii tale.

 

Majoritate afacerilor au mai multe tipuri de persoane interesate de produsele sau serviciile lor. Crearea acestor buyer personas te va ajuta sa intelegi fiecare tip de persoana care doreste sa cumpere produsele sau serviciile tale.

 

2. Seteaza obiective clare.

 

Daca iti vei construi singur planul de actiune pentru marketingul online al afacerii tale, nu uita de setarea obiectivelor.

 

Nu poti crea o strategie fara sa stii ce vrei sa realizezi. Stabilind obiectivele targetate de compania ta, vei stii ce rezultate iti doresti.

 

Axeaza-te pe obiective S.M.A.R.T pe termen scurt, mediu si lung.

 

De asemenea, obiectivele tale ar trebui sa fie aliniate cu obiectivele companiei. Ai nevoie de obiective strategice care sa te ajute sa atingi obiectivele generale ale afacerii.

 

Cand vei stabili obiective, trebuie sa stabilesti:

 

  • Ce vrei sa realizezi?
  • Cand vrei rezultatele respective?
  • Cum vei masura rezultatele?

Este important sa ti cont de faptul ca ai nevoie de obiective S.M.A.R.T pentru strategia de marketing digital a afacerii tale.

 

3. Analiza situatiei actuale.

Daca vrei sa-ti imbunatatesti strategia de marketing online, vei fi nevoit sa analizezi situatia actuala prezentei online a afacerii tale.

 

Este esential pentru tine, strategia de marketing online si pentru afacerea ta sa intelegi cum functioneaza toate componentele actuale si cum le poti imbunatati pentru a genera mai multe vanzari.

 

4. Stabilirea unui buget.

 

Atunci cand stabilesti o strategie de marketing digital, este esential sa stii cat poti cheltui si ce resurse ai pentru campaniile viitoare de marketing online.

 

Daca ai un singur buget pentru toate eforturile tale de marketing online, vei ajunge sa investesti excesiv intr-o singura tactica de marketing digital.

 

De asemenea, in afara de bugetul tau de marketing online, vei dori sa stabilesti si resursele de care dispui.

 

Oamenii sunt una dintre cele mai esentiale resurse ale tale. Trebuie sa stabilesti cati oameni ai nevoie pentru a implementa toate campaniile de marketing online necesare dezvoltarii afacerii tale.

 

Nu ezita sa-ti stabilesti bugetul de marketing online si resursele necesare. Astfel vei stii sigur tot ce ai si ce nu ai inainte de a-ti lansa strategia de marketing online.

 

Acestea fiind spuse, ne-am gandit ca te-ar ajuta sa-ti prezentam si 5 idei de promovare online pentru afacerea ta.

 

Continua sa citesti acest articol pentru a afla cum iti poti promova afacerea in online pentru a obtine mai multi clienti.

 

5 idei de promovare online

1. Optimizare SEO:

 

Nu pot sublinia suficient cat de importanta este analiza cuvintelor cheie cautate de potentialii clienti in Google.

 

De asemenea, vei avea nevoie si de un audit SEO pentru a afla cum esti pozitionat in comparatie cu competitorii din Google si ce poti imbunatati din punct de vedere SEO.

 

2. Content Marketing (Blog, Vlog, Podcast & Influenceri):

 

Este important pentru succesul afacerii tale sa intelegi ca inainte de a vinde produsel sau serviciile pe care le promovezi, afacerea ta are nevoie de atentia potentialilor clienti.

 

Pentru a putea atrage atentia potentialilor clienti ai oportunitati nelimitate. Important este sa intelegi ca afacerea ta este intai o companie media si abia apoi ceea ce vrei tu sa vinzi.

 

Construieste o strategie de marketing prin continut axata pe informatiile de care potentialii clienti au nevoie pentru o achizitie informata.

 

In cadrul strategiei de content marketing este important sa iei in calcul canale precum: blogging-ul, vlogging-ul, podcasting-ul si marketingul prin influenceri.

 

Cele 4 canale de comunicare catre potentialii clienti te pot ajuta semnificativ in cresterea vizibilitatii afacerii si a vanzarilor.

 

Important este sa aduci / sa oferi mai multa valoare potentialilor clienti, decat ceea ce le ceri.

 

3. Social Media Live (Facebook, Instagram, YouTube):

 

Chiar daca ai sau nu o audienta semnificativ de mare pe platformele de Social Media, trebuie sa intelegi de ce este important sa intri live si sa construiesti o relatie cu potentialii clienti.

 

Pentru a realiza un live pe toate platformele de Social Media nu ai nevoie de un studio profesional. Majoritatea live-urilor sunt realizate cu un smartphone.

 

4. Campanii platite (PPC Ads – Google, YouTube, Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn):

 

Vrei sa ai rezultate mai bune intr-un timp mai scurt?

 

Investeste in campanii relevante de PPC Marketing pentru o targetare mai buna a potentialilor clienti care au sanse mai mari sa achizitioneze produsele sau serviciile afacerii tale.

 

5. Marketing Contextual:

 

Afacerea ta este intai o companie media care trebuie sa produca continut pentru a atrage atentia potentialilor clienti si pentru a le rezolva o problema.

 

De aceea, recomandarea OneMedia X Group este integrarea unui plan de marketing contextual in cadrul strategiei de marketing online.

 

Ce inseamna acest marketing contextual?

 

In functie de ceea ce se doreste a fi realizat, marketingul contextual poate insemna mai multe lucruri, insa, de departe cel mai important este:

– ofera potentialilor clienti cat mai mult continut gratuit.

 

Indiferent ca acel continut este pe blogul afacerii tale, intr-un podcast, in colaborari cu influenceri sau in cadrul unor campanii de PPC Ads.

 

De asemenea, noi suntem de parere ca majoritatea afacerilor din Romania ar trebui sa se gandeasca mai bine la ceea ce inseamna influencer marketingul si sa-si construiasca proprii influenceri in-house (in interiorul firmei).

 

Daca ai skill-uri de animatie sau daca poti angaja pe cineva cu skill-urile respective, ar trebui sa intri cu afacerea ta in businessul Walt Disney.

 

Influencerul afacerii tale poate fi un desen animat („CARTOON”) si da, il poti utiliza chiar si pe LinkedIn.

 

Important este sa intelegi ca in prezent nu mai este atat de mult despre valoarea productiei, cat este despre volumul de continut pe care il poti produce contextual si relevant pentru potentialii clienti ai afacerii.

 

Acestea fiind spuse, daca ai intrebari te invitam in sectiunea de comentarii (promitem sa-ti raspundem) si daca ai nevoie de ajutor poti sa arunci un ochi pe serviciile de marketing online oferite de Agentia OneMedia X Group.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *