Ai tot auzit vorbindu-se despre aceasta platforma in ultima vreme si ai ajuns la concluzia ca doresti sa afli mai multe despre: ce este LinkedIn?
Pe scurt, LinkedIn este cea mai potrivita platforma pentru a-ti gasi un loc de munca, pentru a-ti imbunatati reputatia profesionala sau pentru a-ti dezvolta afacerea.
Desi este una din cele mai populare platforme sociale, majoritatea oamenilor nu stiu la ce se foloseste sau cum pot beneficia de acest instrument.
Acest articol iti este util daca vrei sa-ti cauti un loc de munca, sa-ti construiesti conexiuni, sa-ti cresti / promovezi afacerea sau sa-ti construiesti un brand personal.
Asa ca, hai sa intram mai in detaliu si sa aflam mai multe din acest articol in care vom aborda urmatoarele subiecte:
Ce este LinkedIn?
LinkedIn este platforma cu cea mai mare retea profesionala din lume si este detinuta de bine cunoscuta companie Microsoft. Doar ca, pe langa Facebook sau Instagram, aceasta are focusul exclusiv pe aria profesionala si dezvoltarea carierei.
In prezent, peste 600 milioane de utilizatori din intreaga lume utilizeaza Linkedin, iar in Romania exista in jur de 2,5 milioane de oameni ce utilizeaza acest instrument in avantajul lor.
Practic, prin aceasta platforma te poti conecta cu alti profesionisti din domeniul tau si extinde reteaua de networking, astfel ajungand la un numar cat mai ridicat de oportunitati si colaborari.
LinkedIn iti ofera posibilitatea de a-ti prezenta profilul cu toata experienta ta profesionala si te ajuta sa realizezi noi conexiuni. Mai mult decat atat, este un instrument gratis disponibil oricui 24/7/365, fara nicio limita.
LinkedIn este o retea de socializare orientata spre mediul de afaceri. A fost fondata si a inceput sa functioneze in anul 2003. Reteaua de socializare LinkedIn obtine venituri din publicitate si servicii premium.
La ce ma poate ajuta Linkedin?
Linkedin este cea mai potrivita platforma pentru tine din punct de vedere profesional:
- fie ca abia ai iesit de pe bancile facultatii si esti in cautarea unui loc de munca,
- fie ca doresti sa iti duci actuala cariera la urmatorul nivel
- fie ca doresti sa iti schimbi locul de munca si sa incepi un nou capitol in viata ta,
- fie ca esti proprietar de business si doresti sa iti largesti reteaua de networking,
- fie ca doresti sa ai mai multe oportunitati de vanzare,
- fie ca doresti sa angajezi si sa gasesti noi talente.
Platforma Linkedin este un instrument de networking potrivit pentru oricine doreste sa isi duca viata la o treapta superioara si te poate ajuta in toate cazurile mentionate mai sus.
De asemenea, LinkedIn este o platforma utila si pentru promovarea afacerii catre o audienta premium sau chiar si pentru construirea unui brand personal puternic.
Cateva beneficii ale utilizarii plarformei Linkedin:
- Poti gasi si aplica la joburi direct de pe platforma.
Daca esti in cautarea unui loc de munca, Linkedin iti ofera acces la panoul sau cu multitudinea de oferte de job. Poti gasi diverse locuri de munca si sa aplici la ele tot pe aceasta platforma cu ajutorul profilului tau care actioneaza aproape ca un CV.
- Sustine promovarea afacerii tale.
Linkedin te ajuta sa fii mereu actualizat cu tendintele pietei si sa dobandesti noi competente. Prin aducerea de continut relevant pe profilul tau despre produsele sau serviciile pe care le oferi, iti poti extinde aria de clienti. De asemeni, scoate in evidenta brandul tau personal.
- Ajuta la crearea unei retele de oameni interesati de ceea ce ai tu de oferit.
Linkedin iti ofera posibilitatea de a gasi si a te conecta cu alti profesionisti din diferite domenii. De asemeni, ajuta la dezvoltarea contactelor de afaceri si mentinerea relatiilor cu clientii. Fiind un participant activ in grupuri relevante pentru tine iti poti dezvolta usor reputatia profesionala.
Cum functioneaza platforma Linkedin?
Linkedin prezinta urmatoarele caracteristici principale:
- PAGINA PRINCIPALA (Home)
La fel ca la Facebook, exista un feed unde sunt afisate postarile recente realizate de oamenii si paginile pe care le urmaresti.
- PROFILUL TAU (Profile)
Aici vor fi afisate numele tau, fotografia, ocupatia, locatia si alte sectiuni de informatii ce pot prezenta experienta ta de munca aproape sub forma unui CV.
- RETEAUA MEA (My Network)
Adica o lista cu toti oamenii si paginile cu care te-ai conectat
- LOCURI DE MUNCA (Jobs)
Afiseaza zilnic noi locuri de munca postate de catre angajatori sau companiile de recrutare. Mai mult decat atat, platforma iti poate recomanda anumite locuri de munca, pe baza informatiilor tale din profil.
- INTERES
Poti urmari pagini, grupuri, platforme cu scopul de a te conecta sau educa.
- BARA DE CAUTARE (Search)
O poti utiliza pentru a cauta anumite companii, joburi, diferiti specialisti sau ceea ce te intereseaza.
Pentru a intelege mai bine ce este Linkedin, este important sa stii ca platforma este axata pe 3 piloni principali: profil, retea si continut.
- Profilul de LinkedIn:
Desi Linkedin este utilizat in principal pentru dezvoltarea profesionala, este necesar sa intelegem ca profilul nu este CV-ul nostru.
Profilul de Linkedin ne evidentiaza pe noi insine din perspectiva profesionala si ne ajuta la crearea unui brand personal. Profilul Linkedin:
– permite unui specialist sa isi evidentieze abilitatile si sa fie mai usor de gasit de posibilii viitori angajatori sau
– permite unui business sa isi evidentieze calitatile si sa fie mai usor de gasit de viitorii clienti.
Pentru un profil eficient este fundamental sa ai o fotografie de profil care sa te reprezinte si sa inspire incredere interlocutorilor. In sectiunile de scris este de preferat sa folosesti informatii clare, scurte si usor de inteles de catre oricine, informatii ce iti subliniaza punctele forte si care iti reflecta personalitatea.
Este prima imagine si prima impresie cu care potentialii angajatori sau clienti interactioneaza asa ca este important sa scoti in lumina expertiza ta si cele mai bune recomandari. Atunci cand recrutorii, angajatorii, colegii de munca si managerii iti examinează profilul, ar trebui sa fie capabili sa înțeleaga usor cine esti si ce abilitati aduci la masa.
Nu numai ca profilul tau este prima impresie profesionala a ta atunci cand angajatorii folosesc LinkedIn pentru a cauta candidati, dar demonstreaza, de asemenea, credibilitate in industria din care faci parte si iti evidentiaza realizarile intr-o maniera cat mai organizata. - Conexiuni LinkedIn (retea / comunitate):
Pe LinkedIn, membrii comunitatii nu sunt numiti prieteni sau followeri, ei sunt numiti conexiuni. Exista diferite grade de conexiuni: cu cat esti mai apropiat de o persoana, cu atat poti interactiona cu ea.
De exemplu, nu poti trimite un mesaj privat cuiva care nu are o conexiune de gradul 1.
Reteaua de conexiuni este sfera de influenta pe care o poti avea pe platforma Linkedin. Cu cat ai o retea mai mare, cu atat ai acces la mai multe posibilitati de colaborare.
Pentru a crea propria ta retea de contacte, este necesar sa trimiti solicitari directe prietenilor, colegilor, clientilor, furnizorilor, etc. Poti tinti si catre utilizatori care chiar daca nu ii cunosti, pot deveni interesati de profilul tau.
De asemenea, platforma LinkedIn detine optiunea de cautari avansate in functie de calificare, locatie sau companie pentru a cauta eficient contacte care desi nu fac parte din reteaua ta, pot deveni utile pentru afacerea ta.
Recomandabil este sa ai 200-500 de conexiuni pentru o pozitionare mai buna, o rata mai mare de interactiuni cu profilul tau si mai multe oportunitati. - Marketing prin continut pe LinkedIn:
Cu siguranta ai auzit si tu expresia ”content is king”. Aceasta expresie este valabila pentru majoritatea platformelor inclusiv pentru Linkedin.
Continutul de calitate este cel care iti construieste reputatia si iti ofera vizibilitate. Postarea de continut valoros obtine diferite opinii si interactiuni (comentarii si reactii) de la alti utilizatori, generand mai multe conexiuni noi.
Publicarea regulata de continut valoros pe Linkedin ofera incredere conexiunilor tale si te pozitioneaza ca expert pe nisa ta, oferindu-ti un grad mai ridicat de autoritate.
Cei care sunt vazuti ca experti sunt de obicei mai cautati, platiti mai bine si obtin mai multe colaborari.
Sunt sigur ca ai inteles ce este LinkedIn si cum te poate ajuta, insa pana acum nu am abordat deloc cel mai important aspect al acestei platforme, si anume: promovarea pe LinkedIn.
Servicii de promovare pe Linkedin:
Pentru a te promova pe Linkedin poti apela la o agentie de marketing online care te poate ajuta cu urmatoarele servicii:
- Construirea unei prezente online pentru business-ul sau brand-ul tau personal cu scopul de a proiecta imaginea profesionista pe care ti-o doresti.
- Cresterea notorietatii firmei tale.
- Utilizarea unor campanii de generare de lead-uri si persoane interesate de produsele sau serviciile tale.
- Redactarea si publicarea de articole pe pagina ta de Linkedin.
- Publicarea de postari care este considerata cea mai eficienta metoda de evidentiere a profilurilor personale
- Branding pentru afacerea ta.
- Recrutarea de persoane potrivite pentru joburile disponibile din firma ta.
Un instrument eficient pentru promovoarea pe LinkedIn este LinkedIn Sales Navigator ce permite abordarea directa prin mesaj a persoanelor targetate.
Durata unui proiect de promovare pe LinkedIn poate varia intre 1 luna si 12 luni, in functie de complexitatea acestuia.
LinkedIn reprezinta o platforma profesionala pe care poti sa-ti expui viziunea de afaceri si sa transmiti mesajele dorite catre publicul tinta.
De asemenea, daca bugetul de marketing online al afacerii tale iti permite acest lucru, poti alege sa colaborezi cu o agentie care ofera servicii de promovare pe Linkedin (organica sau platit) si astfel vei obtine rezultate intr-un timp mult mai scurt.
Strategii de promovare pe Linkedin:
In general, cei care sunt interesati sa afle ce este LinkedIn doresc sa descopere si informatii despre cum se pot promova pe aceasta platforma.
Exista mai multe strategii de promovare pe LinkedIn si in aceasta sectiune vom incerca sa acoperim cateva.
1. Strategia de promovare pe LinkedIn de 1,80 dolari (by Gary Vaynerchuk):
Aceasta strategie inseamna sa cauti postari de top in nisa ta prin cautarea de hashtag-uri relevante si sa adaugi ”cei 2 centi” in comentarii.
De asemenea, poti urmari diferiti influenceri sau persoane relevante si lasa comentarii interesante la continutul postat de ei.
Nu scrie comentarii banale ca cele pe care le lasa botii, ci ceva semnificativ care sa demonstreze ca ai consumat acel continut.
Fa asta de 90 de ori pe zi si vei incepe sa iti construiesti o comunitate si un brand personal.
Desi oamenii aleg rar aceasta strategie pentru ca este greu de implementat si consuma timp, daca doresti sa construiesti o comunitate generoasa care sa te urmareasca este necesar mai intai sa oferi valoare comunitatii inainte sa te astepti sa le pese de tine.
2. Scrie articole de calitate pe Linkedin:
Exista 2 modalitati de a ”ataca” continutul: fie te implici in el, fie il produci!
Strategia de 1,80 dolari este despre implicare. Este despre a cauta postari si subiecte relevante nisei tale si de a adauga comentarii valoroase pentru a atrage urmaritori.
Cealalta cale este prin producerea de continut audio, video sau scris. Pentru platforma Linkedin cel mai eficient este continutul de tip text ce abordeaza diferite subiecte ce aduc solutii la anumite probleme sau care educa.
Publicarea regulata de continut valoros pe Linkedin ofera incredere conexiunilor tale si te pozitioneaza ca expert pe nisa ta, oferindu-ti un grad mai ridicat de autoritate.
Cei care sunt vazuti ca experti sunt de obicei mai cautati, platiti mai bine si obtin mai multe colaborari.
3. Adauga link-ul profilului tau de Linkedin la semnatura din e-mail:
Daca esti una dintre persoanele care trimite multe e-mailuri de pe contul personal sau cel de afaceri este clar un avantaj pentru tine sa-ti adaugi link-ul profilului de Linkedin in semnatura din e-mail.
Este o modalitate rapida de a-ti expune profilul la o audienta cat mai mare si de a obtine mai multi urmaritori. Prin urmare mai multe conexiuni si mai multe oportunitati.
4. Nu trimite mesaje Spam:
Una dintre greselile pe care le fac antreprenorii si agentii de vanzari este ca spameaza oamenii cu mesaje promotionale, mesaje pe care in cele mai multe cazuri oamenii urasc sa le primeasca.
Cea mai buna metoda de a creste numarul de interactiuni este prin a oferi valoare comunitatii prin producerea unui continut de calitate.
Acum ca intelegi mai bine ce este Linkedin, a venit timpul sa iti creezi profilul personal, sa creezi cat mai multe conexiuni si sa incepi sa publici continut de calitate!
In curand, vor aparea si rezultatele.
Iar daca ai nevoie de ajutor, poti apela oricand cu incredere la Agentia OneMedia X Group pentru servicii Social Media.